Bugeyed

5 października, 2011 by Blazlov
Kategoria: Luźne

 

Bug Eyed jest wyścigowym Garbusem klasy Pro-Stock, zbudowanym przez Karla Donovana w Anglii. W obecnej formie zadebiutował w 1997 roku, ale jest efektem długiej ewolucji od form bliższych seryjnemu Garbusowi, przez coraz bardziej wyspecjalizowane wyścigówki.
Konstrukcja nośna opiera się na rozbudowanej klatce z rur ciągnionych na zimno o średnicy 1,625’’. Silnik i skrzynia mocowane są do aluminiowego motorplate (jak znajdziecie polski synonim to skontaktujcie się z redakcją, nagroda w postaci medalu z kartofla czeka). Z przodu mamy kolumny MacPhersona i układ kierowniczy z przekładnią listwową, a tylne zawieszenie to typowy ladder-bar i coilovery. Hamulce Jamar/Wilwood działają na tylne koła. Z przodu felgi zakładane są bezpośrednio na zwrotnice.
Nadwozie pochodzi z Garbusa z 1959 roku. Drzwi są z włókna węglowego, Flip-front jest z kevlaru. Wnętrze wykończone panelami z aluminium.
Silnik ma pojemnosć 2,5 litra. Ze szpejów w środku mamy blok Autocrafta, 90mm wał Scata (flanged), stalowe korbowody Carillo, 94mm tłoki Wiseco i głowice Autocrafta, ze szpanerskimi stęplami „ported by Clyde Berg”, pływające sprzęgłow McCloed. Za zasilanie w paliwo odpowiadają włoskie Webery 48 IDA. Ciekawostką jest sucha miska olejowa ze zbiornikiem z przodu samochodu.
Skrzynia biegów bazuje na wzmacnianej obudowie typ 1 napchanej różnymi bebechami „hewy djuty”. Przełożenie główne to 3.88, a poszczególnych biegów: 1 – 3.78, 2 – 2.21, 3 – 1.56, 4 – 1.30. Półosie są skrócone o 5 cali, ze względu na dużo mniejszy od seryjnego rozstaw kół.
Samochód zakończył swoją karierę w Anglii na przełomie lat 90tych i 00ych, wrócił na chwilę na tor około 10 lat później, po czym znowu został odstawiony. Notował czasy w zakresie średnich do niskich 10tek

2 komentarze »

Komentarze zamknięte.

  • Kategorie