Poznajemy busa model: t2b ’73 cz.1 – buda

wrzesień 6th, 2016 by Blazlov
Kategoria: t2b '73

Przyszedł czas aby opisać trochę busa.

Jest to karetka (model 271) wyprodukowana na rynek fiński. Bus został zmontowany we wtorek 12.12.1972. Na tym etapie nie będziemy się zajmować czym charakteryzowała się karetka a skupimy się na samym busie gdyż rok modelowy 73 przyniósł trochę zmian.

3

Na pierwszy rzut oka widać już od razu iż w modelu ‘73 nastąpiła spora zmiana wyglądu w stosunku do poprzedniej wersji, żaden następny model nie przyniósł tak dużej zmiany w samym wyglądzie. Pierwszą charakterystyczną rzeczą jest nowy kształt oraz  pozycja kierunkowskazów. Zostały one przeniesione z dołu maski samochodu na górę, po bokach kratki nawiewu świeżego powietrza do kabiny. Dodatkowo znaczek logo VW zmniejszył się, średnica nowego znaczka wynosi 18cm¹. Wszystkie modele ‘ogórka’ posiadały plastikowy znaczek montowany na trzy klipsy. Kolor znaczka ‘Pastelowa Biel’ L90D, wyjątek stanowiły busy w wersji Deluxe gdzie klient mógł sobie zażyczyć chromowany znaczek oraz ogórki wyposażone w pakiet M521 – chromy. Od modelu ’73 fabryka zrezygnowała z umieszczania znaczka z nazwą firmy ‘Volkswagen’ na tylnej klapie. Szkoda.

6

Kolejną charakterystyczną zmianą jest zderzak. Od modelu ’73 toporne ‘kwadratowe’ zderzaki zostały zastąpione nowymi, zgrabniejszymi, z przetłoczeniem, nawiązującymi do zderzaków z vw garbusa. Dodatkowo w zderzakach nie znajdował się już stopień wejścia do kabiny, ten został przeniesiony do środka kabiny. Zmianie uległy też elementy związane z osłonami prowadnic drzwi przesuwnych oraz uszczelka tychże drzwi.

Kolejną ciekawą zmianą w konstrukcji, jest pojawienie się otworu inspekcyjnego/dostępowego do silnika od góry. Otwór ten był zamykany i znajdował się centralnie nad silnikiem w półce oddzielającej przestrzeń silnikową od kabiny².

cdn3

CDN.

 

 


¹ – Ciekawostka, w broszurce reklamowej blaszaka na rok 1973, mamy nowy przód natomiast znaczek jest ze starszej, przejściowej wersji t2a/t2ab.

² – Otwór ten nie znajdował się w nadwoziu 271 – karetka. Tam sprawy miały się tak samo jak w starszej przejściowej wersji.

Comments Off on Poznajemy busa model: t2b ’73 cz.1 – buda

Komentarze zamknięte.

  • Kategorie