VW 112, VW 202I, VW 273A, VW 273B, VW 307, VW 307A, VW 309, VW 309C, VW 313, VW 446, VW 449A, VW 767, VW 768
6 października, 2021 by RaF
Kategoria: VW Spezialwerkzeug
Dawno nic się tu nie pojawiło. Czas najwyższy coś napisać. Dużo się dzieje więc nie ma czasu na pisanie ale… do brzegu.
VW 112 – Narzędzie służące głownie do odkręcania śruby koła zamachowego ale i innych 36mm nakrętek. Narzędzie składa się z trzech elementów. Nasadki, płaskownika i pręta.
Karta katalogowa:
Przykład użycia.
Na śrubę zakładamy klucz. Klucz blokujemy płaskownikiem – przykręcając do koła zamachowego.
Wajcha wiadomo do czego służy :)
VW 202I – nakładka na czop zwrotnicy aby go nie uszkodzić ściągaczem przy demontażu bębna lub demontażu dystansu z czopa zwrotnicy.
Karta katalogowa:
Przykład użycia:
VW 273A – Dłuuugo poszukiwałem tego narzędzia. Służy do osadzania tulei w rurowisku starego typu. Zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej. Dzięki kryzie wiadomo jak głęboko osadzić tuleje w rurach.
Karta katalogowa:
Przykład użycia:
VW 273B – analogicznie jak powyższe narzędzie ale do TYP-a 2.
Karta katalogowa:
VW 313 – Zacznę od 313. Narzędzie służące do mocowania innych narzędzi m.in. 307 czy 309 o nich później. Do 313 jest też podstawa, którą będzie widać na którymś tam zdjęciu.
Najpierw pojawiło się jedno ale cudownie się rozmnożyło :)
Karta katalogowa:
VW 307 – Narzędzie do 313 służące np. do mocowania skrzyni biegów lub silników 25 i 30 konnych na stojaku.
Nacięcie na narzędzie np: VW 307A o którym poniżej.
Zdjęcie VW 307 w komplecie z VW 313.
Karta katalogowa:
Przykład użycia 313 wraz z 307 i stojakiem o którym wspomniałem wcześniej.
Stojak to na razie prototyp ale o tym kiedy indziej.
VW 307A – to po prostu blokada koła zamachowego.
VW 309 – Kolejne narzędzie do 313 służące głównie do pracy z przednim zawieszeniem ale nie tylko. Samo 309 służy do rurowiska starego typu ale…
Tu też nastąpiło cudowne rozmnożenie :)
Karta katalogowa:
Przykład użycia:
VW 309C – Do powyższego narzędzia mamy również akcesoria np: VW 309C służące do mocowania belki nowszego typu od garbusa. Narzędzie niestety niekompletne, brakuje dwóch płaskowników.
Karta katalogowa:
Przykład użycia:
Znalazłem jeszcze taką ciekawostkę. Generalnie można narzędzie 309 dostosować tez do typa III wiercąc otwory wg. schematu. Jedno z tych moich narzędzi ma wywiercone i nagwintowane dodatkowe otwory.
VW 446 – Narzędzie do demontażu bieżni łożysk w bębnach.
Karta katalogowa:
Sposób użycia:
VW 449A – W Volkswagenach występowały dwa rodzaje uzębienia przełożenia głównego tj. typ Gleason-a
i Klingelnberg-a. Poza tym każdy z tych rodzajów ma jeszcze podrodzaje wynikające z ilości zębów. O ile się nie mylę po trzy każdego typu. Poniższe narzędzie służy do demontażu tulei na wałku typu Klingelnberg o przełożeniu 7:31.
Karta katalogowa:
Przykład użycia:
VW 767 – Narzędzie o podobnym działaniu jak VW274A ale do nowszego typu rurowiska w garbusie. VW 767 służy do osadzania panewki wewnętrznej i zewnętrznego łożyska w dolnej rurze.
I trafiło się jeszcze jedno przypadkiem.
Przykład użycia:
VW 768 – Analogicznie jak powyższe narzędzie tylko że do górnej rury.
Przykład użycia:
Małe podsumowanie. Wiem że to nie są jakieś super interesujące posty ale robię je trochę dla siebie żeby wiedzieć co mam a co jeszcze musze kupić (łatwo sprawdzić na telefonie, który zazwyczaj mam ze sobą). Tym postem przekroczyłem 127 typów narzędzi do garbusa, które potrzebowałem. Część z nich mam pojedynczo, kilkanaście się dubluje. Pozostało do zebrania około 30 typów z czego kilka jest bardzo rzadkich ale przeważająca większość to proste narzędzia, które są dostępne od ręki lub można je zastąpić innymi prostymi narzędziami z marketu budowlanego. Narzędzia obejmują grupy: Przednie zawieszenie, skrzynia biegów i tylne zawieszenie, elektryka. Narzędzi do silnika nie zbieram (np: narzędzie do obróbki tulei korbowodów) z prostego powodu. Nie mam zamiaru remontować silników. Narzędzia obejmują mniej więcej garbusy z końcówki lat 50 do początku lat 70 (bez IRS-a). Przy okazji zakupów zdarzało się zdobyć narzędzia i do typa III jak i II. Myślałem że nigdy mi nie będą potrzebne… ale i to się zmieniło.
Odpowiedz
Musisz być zalogowany by móc pisac komentarze.