Zobaczmy jak to wygląda… cz.1

20 lipca, 2015 by RaF
Kategoria: 1966 Pokraka, Techniczne

Czy będzie hot or not w dziadzie.

Jakiś czas temu kupiłem kierownicę do dziada z możliwością jej renowacji. Po krótkiej wymianie zdań z sprzedawcą, wysłałem do zrobienia obudowę stacyjki, obudowę włącznika kierunkowskazów, osłonę kolumny kierowniczej i osłonę kabelków od włącznika kierunków. Wszystkie te rzeczy zdublowałem bo… nie wiem czy „nowe” będzie mi się podobało w dziadzie. Generalnie jestem zwolennikiem zostawiania orginalnych elementów jeśli jakoś wyglądają ale się przyplątało. Nowe graty są polakierowane L466 silberbeige zgodnie z tym co było w Pokrace i jest w katalogu dla modelu 111 z pakietem M1:

Kierownica 01

 

Na poniższym zdjęciu widzimy graty oryginalne i nowe zrobione. Na pierwszy rzut oka wszystko bardzo ładnie. Po lewej stare po prawej nowe. Rura kolumny – chyba widać, która jest stara.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

W pierwszej kolejności poskładałem klakson co było niby najprostsze. Drugie w kolejności było zamontowanie pierścienia wyłączającego kierunki. Na polakierowanym elemencie było to dość trudne. Odlew jest z aluminium, wiertło 2,3mm i do dzieła. Później wiertłem 6,0 zrobiłem kołnierz otworu. Najprzyjemniejsze… to  gwintowanie m3 + denaturat (nie lubię zapachu denaturatu).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Montujemy pierścień oraz…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

przycisk klaksonu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Koniec odcinka pierwszego, kierownica skończona. Trochę mi się ręce trzęsły ale wyszło przyzwoicie wg mojej opinii oczywiście :). W kolejnym odcinku zabawy z blokadą i stacyjką.

7 komentarzy »

Odpowiedz

Musisz być zalogowany by móc pisac komentarze.

  • Kategorie