Pozostałe elementy ogrzewania
14 lutego, 2016 by RaF
Kategoria: 1962
O ogrzewaniu słów kilka… W poprzednim wpisie mogliśmy zobaczyć nagrzewnice do mojego nowego garba. W tym odcinku opiszę jak to powinno wyglądać po drugiej stronie komory silnika czyli wewnątrz budy. Tutaj mamy rozebrane 2 i pół pokrętła ogrzewania, które steruje otwieraniem nagrzewnic. Z moim garbem miałem tylko metalowe elementy, resztę dokupiłem.
Poniżej widać element, który powinien być przygrzany do podłogi. Generalnie potrzebne są dwa takie elementy. Niestety drugi jest mocno skorodowany ale udało się znaleźć w słonecznej Kalifornii drugi taki element. Jeszcze nie przyszedł.
Kolejnym charakterystycznym elementem dla roku modelowego 62 i kawałka 63 są osłony pod tylną kanapą.
A tak to wygląda po połączeniu powyższych elementów. Pomiędzy nimi powinna być filcowa przekładka, której jeszcze nie mam.
I teraz elementy, których znalezienie myślałem że graniczy z cudem. W katalogu części mamy taki rysunek i rozpisane części składowe. Zgodnie z poniższym elementy te były stosowane od 8/61 do 12/62 czyli do połowy roku modelowego 63.
Poniższy element miałem w samochodzie. Jest to „rozgałęzienie” prawej rurki idącej od komory silnika do progu pod tylną kanapą.
A tu mamy węże. Końcówki wykonane są z tektury. Same węże i trójnik z ocynkowanej stalowej blachy.
Logo VW, ledwo widoczny numer części i logo producenta.
Warto dodać że również belka, na której opiera się siedzisko jest nietypowa dla rocznika 62. Miała ona dogrzane blachy trzymające rurę. Również na tunelu znajduje się taka blaszka. Tutaj odsyłam do wątku, który znajduje się na TheSamba. Był jeszcze drugi wariant tego rozwiązana oparty na papierowych rurach, które jednak są mniej trwalsze.
Do szczęścia brakuje mi już tylko dwóch a właściwie trzech elementów: 2x rura łącząca nagrzewnice z rurami, które idą w karoserii i filcowych „uszczelek”, które powinny być pomiędzy blendami pod tylną kanapą a tymi metalowmi elementami, które powinny być przygrzane do podłogi.
Poniżej znajduje się manual, mówiący o tym jak powyższe rozwiązanie zastosować w poprzednim modelu garbusa od maja 1960 roku.
Odpowiedz
Musisz być zalogowany by móc pisac komentarze.