Getriebe und andere Teile
18 czerwca, 2016 by RaF
Kategoria: 1962, Orginal Ersatzteile
Czas najwyższy brać się za skrzynię biegów do 62. Udało mi się kupić do niej kilka części. Czy ich użyję okaże się po otworzeniu skrzyni. Zaczniemy od schematu na którym zaznaczyłem nowe części:
01 – Zabezpieczenia śrub wałków, nr. części: 113 309 381. Na skrzynie potrzebujemy 2 szt., w paczce jest ich 8. W nowszych skrzyniach zrezygnowano w ogóle z zabezpieczeń w tej postaci.
02 – Zabezpieczenie śrub wałka od strony mechanizmu różnicowego, nr. części: 113 311 225. Zabezpieczenie stosowane do nr. podwozia: 118 680 968. Wymagane są dwie sztuki.
03 – Tuleja dystansowa na wałku biegu wstecznego pomiędzy łożyskami, nr. części: 113 311 537.
04 – Podkładka przed łożyskiem na wałku biegu wstecznego, nr. części: 113 311 517. Wymagana jest 1 sztuka. Druga będzie na zapas.
05 – Zębatka biegu wstecznego zlokalizowana na wałku zbiorczym, nr. części: 113 311 161. Stosowana do numeru podwozia: 111 2592 971.
To tyle jeśli chodzi o skrzynię biegów na tym etapie. Zobaczymy co tam mieszka po wyjęciu dyferencjału. Przy okazji przyplątały się dwie rzeczy:
Sworznie poziome do 62 nr. części SP 36A lub jak kto woli 111 498 051A. Do kompletu sworzni pionowych, o którym pisałem tutaj LINK. Mam już „prawie” wszystko do przedniego zawieszenia. Prawie bo wciąż szukam jednego pakietu listw, dolnych wahaczy, łożysk i tulei ebonitowych. W teorii wszystko można kupić – kwestia jak zwykle ceny. Sworznie takie stosowano od nr. podwozia: 2 921 552 do nr. podwozia 115 999 000.
Tutaj z kolei mamy kolejny brakujący element do mojego Ebera B2. Jest to nakładka na korek wlewu paliwa, informująca o tym żeby wyłączyć ogrzewanie postojowe podczas tankowania.
Z brakujących elementów do B2 brakuje mi nadal końcówki rury wydechowej i dolotu powietrza. Jest to tak drugoplanowy „projekt” że sam nie wiem czy kiedykolwiek się zakończy :)
Odpowiedz
Musisz być zalogowany by móc pisac komentarze.