VW 274A
10 października, 2016 by RaF
Kategoria: VW Spezialwerkzeug
Po dwóch miesiącach oczekiwania… przyszło. Narzędzie do rozwiercania tulei (ebonitowych?) w zawieszeniu. Na poniższym skanie z serwisówki widać narzędzie w akcji. W tym przypadku rozwiercana jest tuleja zewnętrzna co w przypadku 62 nie będzie miało miejsca. U mnie już jest łożysko po stronie zewnętrznej. Rozwiercać będę za to tuleje wewnętrzne w przyszłości.
A tak to wygląda. Dłuższy koniec wsadzamy do rurowiska, przekładając końcówkę przez mocowanie środkowe listw.
A teraz detale. Element po prawej stronie wyposażony jest w sześć ostrzy. Nakrętkami reguluje się ich wysunięcie (zwiększenie średnicy). Podziałka jest co 0,02mm czyli bardzo dokładnie :) Z ciekawostek. Wewnątrz rozwiertaka jest mechanizm blokujący obrót narzędzia, który składa się z sprężyny zaciskającej się na wałku prowadzącym.
Element po lewej stronie służy do osiowania narzędzia na zewnętrznym końcu zawieszenia (rury). Nakrętką przesuwa się „trójkąty”, które nasuwają się na stożkowy element zwiększając średnicę. Nie wiem czy logicznie to napisałem… pokażę o co chodzi jak zabiorę się za rozwiercanie.
Karta katalogowa narzędzia.
Co ciekawe firma Ludwig Hunger GmbH istnieje, ma się dobrze i nadal produkuje m.in. rozwiertaki. Nadal można kupić nowy sprzęt w tym ostrza. Komplet nowych noży, zależnie od materiału z jakiego są wykonane kosztuje od 93 do 133 euro i jest to najtańszy element tego narzędzia.
[…] tulei zawieszenia przedniego zawieszenia w buliku. Podobne narzędzie ale do garbusa opisywałem TUTAJ. W porównaniu z wersją do garba ten jest dużo większy (średnica rozwiercania jest większa), […]